A pörkölt csicseriborsó az új nassolnivaló!

Természet Áldása pörkölt csicseriborsó teszt

2018. február 18. - sagiandi

A csicseriborsó előnyeiről már biztosan sokat olvastál, hiszen számos pozitív tulajdonsággal rendelkezik! Íze édeskés, kissé a dióra hasonlít, így változatosan felhasználható: az arab világban tálalják köretként, önmagában vagy kuszkuszhoz keverve, illetve saláta formájában. Emellett készíthetünk belőle ragut, falafelt vagy humuszt is. Rengeteg receptből választhatsz, ha el szeretnéd készíteni és most már nassoláskor is számíthatsz rá! Kiváló választás fitness kedvelőknek is, hiszen 20 százalékos fehérje tartalommal rendelkezik és csak 6 százalék zsír található benne.

csicseri.jpg

Származási helye nagy valószínűséggel a Közel-Kelet és a mediterrán régió, napjainkban leginkább Ázsiában és Ausztráliában termesztik. A csicseriborsót Alphonse de Candolle svájci botanikus (1806-1893) szerint az ókori görögök már Homérosz idejében, az időszámításunk előtti 8. században is ismerték. Leletek szerint pedig már az ősmagyarok is fogyasztották. 

Különösen ízletes választás a tányérunkra téve bármilyen formájában.  Az európai konyhákban a csicseriborsó vajszínű fajtáját használják leginkább, de Indiában és Afrikában kapható zöld, fekete, piros színben is. Nem hiányozhat a változatos és tudatos étrendből.

A különleges kulináris élvezeteken túl a csicseriborsónak persze kedvező élettani hatásai is vannak. Mivel élelmi rostokban gazdag, így támogatja emésztésünk munkáját, és segít megszabadulni a bélfalakon lerakódott salakanyagoktól. Mint a rostban gazdag alapanyagoknak, így a csicseriborsónak is a rendszeres fogyasztásával normalizálhatjuk vérnyomásunkat, segíti a koleszterin kiürülését szervezetünkből, ezáltal csökkentve a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát. Lassú felszívódása miatt mérsékli a vércukorszint hirtelen megemelkedését és ingadozását. A csicseriborsó bőségesen tartalmaz karotint, B1-, B6- és E-vitamint, az ásványi anyagok közül pedig vasat, magnéziumot és cinket. Magas folsavtartalma miatt a kismamáknak, míg magas triptofántartalma miatt a szülés utáni depresszióban szenvedőknek vagy éppen a fáradt, kimerült felnőtteknek és gyerekeknek nyújthat segítséget. A csicseriborsóból készült liszt gluténérzékenyek diétájának fontos alapanyaga.

img_8193.jpg
Természet Áldása 
pörkölt csicseriborsó kiváló nassolnivaló, ropogós és fűszeres, amit akár tévénézés, vagy baráti összejövetelek közben is fogyaszthatunk. Magas rost-, ásványi anyag és vitamintartalma megmarad a készítésekor, így az egyik legegészségesebb ropogtatnivaló, ráadásul a burgonyaszirmokhoz viszonyítva a kalóriatartalma is alacsony, így akkor se kell lemondanunk a nassolásról, ha épp diétán vagyunk! A sok előny mellett fontos még megemlíteni azt is, hogy a csontjainkat is erősíti. 

image.jpeg

Többféle ízben is elérhető, választhatjuk a natúr vagy sós verziót, aki pikánsabb ízekre vágyik chilis és tésztabudás verzióban is megtalálja. 

image_6483441.JPG

Az édesszájúakat pedig a csokibevonattal készült snack hozza majd lázba, hiszen gyermekkorunk kedvelt finomságára emlékeztetnek a kis golyócskák. Azonban a megszokott íz helyett sokkal összetettebb és ízletesebb a csicseriborsóval készült snack, amely hamar a család kedvence lesz. 

Ha Ti is kedvet kaptatok és szívesen megkóstolnátok ezeket a finom ropogtatnivalókat, akkor ne habozzatok és nézzétek meg a kínálatot a Természet Áldása webáruházban!

Nassoljatok egészségesen! 

Szeretettel,

Ságiandi

A bejegyzés trackback címe:

https://sagiandi.blog.hu/api/trackback/id/tr8613682042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.