sagiandi

Fügés-diós keksz

A Sikeres Háziasszonyok konyhájából

2018. november 26. - sagiandi

Ebben a cikkemben egy mennyei nassolni valót ajánlok nektek a borongós, hideg napokra. A fügés-diós keksz forró fahéjas teával a legfinomabb, garantáltan imádni fogja az egész család!

fuge3.jpg

Hozzávalók a tésztához
25 dkg #vajasrama
1 csésze cukor
2 tojás 
1 csomag #droetker vaníliás cukor
3 csésze teljes kiőrlésű #nagyititka liszt

Hozzávalók a töltelékhez
1 evőkanál méz
2 marék durvára tört dió
200 gr fügelekvár

Elkészítés
A cukrot a vajas rámával habosra keverjük egy turmixgéppel. Majd belekeverjük a tojást, a vaníliás cukrot, végül pedig a lisztet. Arra ügyeljünk, hogy minden alapanyagot ugyanabban a bögrében adagoljuk (ez lehet 2 dl, vagy 3 dl-es bögre, a lényeg, hogy ugyanazt használjuk!). A tészta legyen lágy, de ne ragadjon, ha szükséges tegyünk még hozzá a lisztből. 
A tésztát vegyük ketté, majd sodrófával nyújtsuk ki.

fuge1.jpg

Én most karácsony közeledtével csillag formájú szaggatót használtam, de a süti formájának csak a képzeleted szab határt!  Az alsó csillag közepére egy teáskanálnyi tölteléket tettem (A töltelék elkészítése: a három hozzávaló simára keverése). Majd ráhelyeztem a felső csillagot, és finom apró mozdulatokkal a tészták szélét mindenhol összeillesztettem, kis nyomkodással, hogy a töltelék sütés közben ne tudjon kifolyni. 

fuge2.jpg

180 fokon, kb. 15-20 perc alatt készre sütöttem a sütiket. Két gáztepsi adag sült ki. Még melegen vaníliás porcukorba forgattam a kekszeket. Miután kihűlt fémdobozba helyeztem őket. Másnapra tökéletesen omlós kekszek vártak a dobozban!

A hozzávalókat a Mágnáskert Csemegében szereztem be.

Jó sütögetést és jó étvágyat kívánok! 

Szeretettel,

Ságiandi

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sagiandi.blog.hu/api/trackback/id/tr10014394422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása