sagiandi

Sertésszűz borskéregben tejszínes vargányamártással és zsemlegombóccal

A Sikeres Háziasszonyok konyhájából

2019. január 19. - sagiandi

sertesszuz.jpg

Hozzávalók a hús pácolásához és elkészítéséhez
2 darab sertésszűz
mangalica zsír
mustár
tarkabors
rózsaborzs


Elkészítés
A húst egy éjszakára bepácolom. Frissen darált tarkaborsot és rózsaborsot, sót kevertem össze mustárral. Ezzel a páccal bekenem a húsokat és a hűtőbe tettem.
A mangalica zsírt egy (25-30 dkg) füstölt szalonnából sütöttem ki. 
Másnap a húst egy serpenyőben, forró mangalica zsíron 10-15 perc alatt készre sütöttem. Miután elkészült felszeleteltem.

Vargányamártás
Hozzávalók
2 szál friss rozmaring 
4-5 marék szeletelt vargánya gomba

petrezselyem
0,5 dl száraz rose bor
tejszín (1 dl)

Elkészítés
A gombát és a rozmaringot megpirítottam kevés olajon, tettem hozzá apróra vágott petrezselyemzöldet, kevés sót, a rose bort, majd a végén a tejszínt. 

Zsemlegombóc
Hozzávalók
5-6 db szikkadt zsemle
olaj
1 dl tej
2-3 db tojás

őrölt bors
liszt

Elkészítés
A szikkadt zsemléket felkockáztam. Egy tepsibe pici olajat öntöttem, beletettem a zsemlekockákat, és a sütőben néhány perc alatt megpirítottam.
A tejet összekevertem a tojásokkal, sóztam, borsoztam, és beleforgattam a már kihűlt zsemlekockákat. Annyi lisztet adtam hozzá, hogy kézzel formálható, jól összeálló gombócokat lehetett formázni. Ízlés szerint apróra vágott vagy szárított petrezselyemzöldet is adhatunk a masszához. Teniszlabda nagyságú gombócokat formáztam, forrásban lévő, enyhén sós vízben kifőztem.

Miután megfőtt, a zsemlegombócokat felszeleteltem, és néhány szeletet megpirítottam a sertésszűz zsírjában.

Díszítés
Marinált zöldségek 
A díszítéshez rozmaring ágat, kaliforniai paprikát és színes bébirépákat marináltam (kevés olajon v. zsiradékon pirítottam meg a zöldségeket egy serpenyőben). A tálaláshoz ehető virágot is felhasználtam, amely fehér színével még látványosabbá varázsolta az ételt.

Próbáljátok ki Ti is ezt a finom és különleges ételt!

A hozzávalókat a Mágnáskert Csemegében szereztem be.

Jó sütögetést és jó étvágyat kívánok! 

Szeretettel,

Ságiandi

 

Receptötlet: tomichef

A bejegyzés trackback címe:

https://sagiandi.blog.hu/api/trackback/id/tr1714572472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása