sagiandi

Használj relaxációs ülőpárnát és megszűnik a hátfájás!

John Halfball Plus egyensúlypárna tesztelése a Sportsarok webáruház kínálatából

2018. november 24. - sagiandi

Napjainkra felértékelődött az egészség megőrzésének szerepe, és egyre népszerűbbek azok a kiegészítők, melyek segítségével csökkenthetők a szervezetet érő káros hatások. A John Halfball Plus egyensúlypárna előnye, hogy ülés közben a gerinc ízületeire és a porckorongokra ható terhelést csökkenti, ezáltal javítja a testtartást. Az egyoldalú és statikus terhelés helyett dinamikus terhelést biztosít. Gerinctámaszként is használható, illetve gerinctornához is kiválóan funkcionál. Relatív kis mérete miatt a munkahelyen is jól használható és hordozható is.  A termékkel kapcsolatos tapasztalataimat ebben a cikkben foglaltam össze.

uloparna1.jpg

Az utóbbi időben sok időt töltöttem a számítógép előtt. Megírtam a harmadik szakdolgozatomat és mellette még a blogot is szerkesztettem, hogy Ti se érezzétek magatokat elhanyagolva. Esténként sok-sok órát töltöttem a gép előtt, amely nemcsak szellemileg volt fárasztó, hanem a hátamat és a vállaimat is megviselte. Az irodában használt relaxációs ülőpárnámat inkább hazavittem és esténként azon ülve dolgoztam. 
Jellemző rám, hogy képes vagyok úgy belemerülni a munkába, hogy észre sem veszem ha rosszul tartom a hátam. Ennek rendszerint az az eredménye, hogy iszonyatos hát- és derékfájás jelentkezik, ami napokig sem múlik el. Vannak nagyon jó krémek, amelyeket rendszeresen használok, de úgy gondolom, az is fontos szempont, hogyan tudjuk megelőzni ezeket a problémákat. 

A monitor előtt végzett munka túlzásba vitelének tünetei tetőtől talpig megmutatkozhatnak. A feszült figyelemmel, a kényszeres, görcsös testtartásban, előrehajló nyakkal nézett monitor miatt gyakran izomgörcsök, nyakmerevség, vállfájás, hátfájás jelentkezhet, halántéktáji tenziós vagy migrénes fejfájás alakulhat ki. Aki naponta  8-12 órán át a képernyő előtt végzi a munkáját, annak az ülőmunka más testrészeit is megviselheti: rontja a vér- és nyirokkeringést az alsó végtagokban, megterheli a gerincet, a medencét, ráadásul hosszabb távon mozgásszervi elváltozásokat is okozhat. Egy kutatás szerint a folyamatos ülőmunkát végzők gerince hosszú távon veszélynek van kitéve, javasolt számukra - akár munka közben is, rövid időre - az aktív mozgás vagy deréktámaszok, ülőpárnák használata.

A John Halfball Plus ülő- és fitness labda jótékony hatásainak ismertetése

uloparna2.jpg
A SportSarok  webáruház kínálatából egy John Halfball Plus ülő- és fitness labdát rendeltem két hónappal ezelőtt. Ez a praktikus labda a passzív ülés okozta gerinc problémákra, hátfájásra adhat sokrétű megoldást, de számos gerinctorna gyakorlat is végezhető vele. Reméltem, hogy a rendszeres hát- és derékfájásomra megoldást fog jelenti és bizakodva kezdtem el a használatát. Először furcsa volt rajta ülni. Mivel  a párna levegővel van töltve, ezért ahogy ráültem, jobbra-balra ingadoztam rajta. A testemet folyamatosan szoktattam hozzá, először csak fél órát ültem rajta, majd napról-napra növeltem az időtartamot. A dinamikus ülőpárna előnye, hogy több mozgást tesz lehetővé ülés közben, ezáltal több izom lesz aktív, így többirányú terhelés éri az ízületeket. A dinamikus ülőpárna előnyei, hogy ülés közbeni használatkor a gerinc ízületeire és a porckorongokra ható terhelést csökkenti. Az egyoldalú és statikus terhelés helyett, dinamikus terhelést biztosít. Relatív kis mérete miatt a munkahelyen is jól használható, illetve könnyen hordozható. 

A rendszeres használatot követően összefoglalva a tapasztalataimat:

Sokkal jobb lett a testtartásom, ennek köszönhetően tehermentesítve lettek a nyaki csigolyák, így megszűnt a nyakfájásom is. 
Használatával megszűnt a hanyag testtartásom és a vállaim előre „csúszása” is.
A rendszeres migrénes fejfájásaim is minimalizálódtak. Sajnos nem szűntek meg teljesen, mert valószínűleg más oka is van a gyakori fejfájásaimnak, azonban feltűnően ritkábban tapasztalok fejfájást az utóbbi időben. 
A folyamatos környezetváltozásnak köszönhetően a derék- , hát- és hasizmokra is jótékony hatást gyakorolt.
A rendszeres helyzetváltoztatás a fenék- és combizmokra is jótékonyan hatott.
Sokat javult a koncentrációm és csökkent a fáradékonyságom is.

A párna használata mellett fontos, hogy a képernyő előtti munkavégzés közben óránként tartsunk legalább tíz perces szünetet. Ez idő alatt fel kell állni a számítógép elől, mozogni, tenni egy kis sétát a helyiségben, végezni egy-két lazító-nyújtó mozdulatot, fej-, nyak- és vállkörzést, ha tehetjük menjünk ki a szabad levegőre és sétáljunk egy kicsit. 

Fontos, hogy előrehaladott krónikus gerincproblémákkal küzdőknek javasolt az eszköz alkalmazása előtt gyógytornásszal konzultálnia helyes felhasználásról.

A párnával gerinctorna is végezhető. Sajnos az időmbe nem fér bele, hogy rendszeresen, de egy héten több alkalommal is szoktam tornázni. A párnához tartozik egy prospektus, amelyben egyszerű tornagyakorlatok leírása található, fotókkal illusztrálva.  A Sportsarok webáruház oldalán pedig egy szuper Youtube videó is megtekinthető, amelyben egyszerű tornagyakorlatok bemutatásával segítik a párna sokoldalú felhasználását. Egy következő cikkemben mutatok majd ezekből a gyakorlatokból is néhányat.

Jó szívvel ajánlom nektek is a John Halfball Plus ülő- és fitness labdát. 

Szeretettel,

Ságiandi

A bejegyzés trackback címe:

https://sagiandi.blog.hu/api/trackback/id/tr3714390580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása